Nebojte se použivat studiové světlo Daylight

Poměrně často se mne ostatní fotografové ptají, čím jsem svítil fotografie pro charitativní fotografický projekt 1. Republika, že se mi podařilo dosáhnout tak přirozené atmosféry měkkého denního světla.

Musím se přiznat, že již dva roky úspěšně používám trvalá světla SUN-400 Daylight od firmy Photon Europe a jsem s nimi po všech stránkách velmi spokojený. Když často mluvím se svými kolegy, nebo někdo za mnou příjde do ateliéru, v podstatě je pro ně Daylight jedna velká neznámá. To byl hlavní důvod, proč jsem se rozhodl práci s nimi pro všechny příznivce fotografie přiblížit. Abych se přiznal, tak z 80% používám při své práci fotografa právě Daylight. Těch důvodů a výhod je hned několik.:

  • mám rád přirozené světlo ( právě trvalá světla Daylight mají zářivky s chromatičností dennního světla 5500°K.

  • je příjemné vidět výslednou fotograii ( jelikož je Daylight trvalé světlo vidíte stále to co bude na výsledné fotogafii, tvar objektu, světlo a stíny )

  • rád ušetřím za energii ( Daylight je opatřen úspornými zářivkami které mají malou spotřebu energie, při vysokém výkonu )

  • jednoduché ovládání ( Daylight obsahuje pouze dva přepínače výkonu a to buď na plný a nebo poloviční výkon, případně je možné ještě výkon snižit, povolením zářivek )

  • nerad nosím těžkou techniku – ( velkou výhodou Dayligtu je, že skoro nic neváží, a tak když je používate i mimo atelier, velmi dobře se s nimi manipuluje )

1

 

Ještě jedna zajímovost: zářivky jsou různé svítivosti např. jsou k dispozici i v ekvivalentu svítivosti  450W v porovnání s běžnou žárovkou, a jelikož jich Daylight SUN-400 má celkem čtyři, tak máte rázem u jednoho světla výkon srovnatelný s 1 800W. Já mám takové tři a tak si mohu v ateliéru v podstatě vytvořit denní světlo. Jen je potřeba nastavit vyšší ISO než při použití zábleskových světel, ale za to vše to rozhodně stojí. Také je možno k Daylightu využít bohatého příslušenství od velkých deštníků (ideální je Big umbrella), různých softboxů až po velký reflector.

2

 

Naposledy jsem Daylight techniku použil v terénu při fotografování reklamních fotografií pro Aura Palace Hotel v Karlových Varech a zde jsou ukázky fotografií.

 

3

Photographer: Angelo Purgert

Hair styling: Liběna Simrová

Make-up: Dana Bárová

Photo Backstage: Jan Elmar Cendelín

Models: Jan Havlovic a Petra Jungmanová

IInterier: Aura Palace Hotel, Karlovy Vary

 

4

Grafický návrh vytvořil a na Shoptet implementoval Tomáš Hlad & Shopteťák.cz