Co je potřeba na fotografování s celebritou?

Pár zajímavých tipů od zkušeného profesionála - fotografa celebrit :)

Autor článku a fotografií: Ivan Štefko

1

Protože jsem plzeňský fotograf a Lucie potřebovala z časových důvodů fotit v Praze, zvolil jsem, tak jako už mnohokrát, ateliér Photon Europe. Nemusím si vozit s sebou kromě foťáku vůbec nic a velice oceňuji vybavení ateliéru snad úplně vším, co si můžete vymyslet.

Vzal jsem s sebou skvělou vizážistku (protože to je polovina úspěchu) a pár šatů od návrhářky Terezy Sabačkové.

Na portréty jsem použil beauty-dish 70 cm, což je můj oblíbený reflektor. Skvěle modeluje a s nasazeným difusorem není ani příliš tvrdý. Portréty svítím většinou zleva, protože mi přijde světlo zleva logičtější pro lidské chápání. Aby nebyl stín na pravé straně obličeje příliš tmavý, postavil jsem si ještě vpravo jeden menší softbox na nízký výkon, jen tak trochu prokreslit stíny. Použil jsem i zprava zezadu kontra světlo s klapkami, aby mi nesvítilo příliš do objektivu. Je hezké, když výrazně orýsuje vlasy a ramena a případně i olízne spánek.

2

Pokud šlo o celou postavu, posadil jsem si ještě do podlahového stojanu malý softbox, abych vysvítil i nohy. Je potřeba obě studiová světla dobře sladit a dbát, aby se příliš nepřekrývala. Mohl jsem sice použít téměř dvoumetrovou deep-umbrellu, která by mi pokryla celou postavu, ale používám rád na obličej světlo více shora z úhlu, což by u takového průměru moc nešlo.
Pro vytvoření světelné skvrny na černém pozadí za Lucií jsem použil schované světlo se širokým základním reflektorem ke světlu, je to hezká kulisa a odpíchnutí postavy od té zadní černoty.

U ležící postavy jsem využil opět beauty-dish 70 cm s difusorem a tentokrát bez jakéhokoliv dalšího světla, abych získal co nejsilnější jednosměrné stíny a vše vypadalo hodně plasticky. Na pokožku je dobré dát trošku oleje nebo mastného krému, lehké odlesky ještě více vytvarují obliny. Světlo směřuji přibližně tak, jako kdyby postava stála, čili trochu zezadu ze shora a je nutné dbát, aby obsáhlo i nohy.

V ateliéru je k dispozici i krásná bílá cihlová zeď , která se perfektně hodila k vytvoření fotek ve fashion stylu. Navlékli jsme Lucii do přiléhavých šatů, postavil jsem ji před zeď a použil opět jen jeden velký softbox z větší vzdálenosti na velký výkon. Víc nebylo třeba, vedlejší bílá zeď v pravém úhlu splnila funkci odrazky. Vznikl jednoduchý stín, kopírují postavu, což bylo záměrem.

3

I pro portrét se hodila bílá cihlová zeď, protože když k ní Lucie přiložila obličej a já s fofákem jsem udělal totéž, způsobila nízká clona s malou hloubkou ostrosti hezký efekt rozostřené struktury.

 

Autor článku a fotografií: Ivan Štefko

Grafický návrh vytvořil a na Shoptet implementoval Tomáš Hlad & Shopteťák.cz